Nemokamas pristatymas Lietuvoje perkant už 80 EUR ir daugiau!
  • 2022-02-07

    Lietuvos monetų kalykla: praėjusių metų rezultatai ir ateities planai

    2021-ieji Lietuvos monetų kalyklai tapo pokyčių metais – naujos veiklos sritys, intensyvi plėtra į tarptautinius vandenis bei augantys pardavimai leido bendrovei įgauti stabilų pagrindą ir kitiems metams keltis dar didesnius tikslus. Praėjusius metus apžvelgia bei ateities planais dalijasi Lietuvos monetų kalyklos Rinkodaros ir komercijos skyriaus vadovas Linas Veikalas.

    Augantys numizmatinių gaminių pardavimai

    Nors pagrindinė Lietuvos monetų kalyklos veikla yra apyvartinių monetų kaldinimas, sparčiai mažėjant apyvartinių monetų gamybos poreikiui, bendrovei teko ieškoti naujų veiklos galimybių, kurios leistų išlikti konkurencingai. „Išnagrinėję galimybes, išskyrėme keletą sričių, kurios padėtų mums augti. Pirmiausia, tai – mūsų kurtų kolekcinių monetų gamyba ir platinimas. Taip pat glaudesnis bendradarbiavimas su užsienio numizmatikos kompanijomis, kurios neturi savo gamybos, bei investicinių gaminių pardavimai. Pastarąją sritį planuojame dar labiau plėsti 2022-aisiais ir ateityje“, – įmonės rezultatus pristato L. Veikalas.

    Lyginant su 2020-aisiais, bendri įmonės pardavimai augo daugiau nei 30 % – 2020-aisiais jie siekė apie 5,4 mln., o 2021-aisiais maždaug 7,1 mln. „Nors savo pačių kolekcines monetas pradėjome leisti ne taip ir seniai, galime pasidžiaugti, jog pajamos už mūsų kurtus produktus per metus paaugo daugiau nei 5 kartus. Bendrai kolekcinių monetų gamybos paslaugų pardavimai viršijo 60 %“, – dalijasi Lietuvos monetų kalyklos Rinkodaros ir komercijos skyriaus vadovas.

    Prie kolekcinių monetų dizaino prisideda ir užsienio kūrėjai

    Praėjusiais metais Lietuvos monetų kalykla sukūrė ir į prekybą paleido net 21 autentiško dizaino kolekcinę monetą, o dviejų iš jų tiražai buvo iššluoti vos per vieną mėnesį. Didžiausios sėkmės sulaukė monetos „Mėlyna pasaka“ bei „Medėja ir Aukso vilna“, kitų pardavimai siekia apie 60–80 % bendro tiražo kiekio. Populiariausia tapo monetų serija „Pasakos“.

    90 % monetų yra modeliuojamos Lietuvos monetų kalyklos dailininkų, o grafinius dizainus kuria dailininkai iš viso pasaulio, pavyzdžiui, JAV, Gruzijos, Ukrainos, Slovakijos. „2022-aisiais planuojame išleisti JK bei Prancūzijos dailininkų kurtas monetas. Esame atviri bendradarbiavimui, tad turinčius originalių idėjų menininkus kviečiame kreiptis ir kartu sukurti didelę išliekamąją meninę vertę turinčių kūrinių“, – skatina Lietuvos monetų kalyklos atstovas.

    Siekdama patenkinti užsakovų poreikius bei užtikrinti nepriekaištingą kokybę, Lietuvos monetų kalykla nuolat ieško efektyvių gamybos sprendimų ir investuoja į naujas technologijas. Bendrovės Rinkodaros ir komercijos skyriaus vadovas patikina, jog „pernai buvo investuota itin daug resursų į segmentinio auksavimo, UV dažymo technologijų vystymą ir panaudojimo galimybes. Taip pat skirta nemažai dėmesio aukšto reljefo (3–5 mm) monetų gamybai tobulinti.“

    Naujas galimybes atveria B2B sektorius ir investiciniai gaminiai

    Lietuvos monetų kalykla teikia gamybos paslaugas nuo A iki Z, t. y. nuo pat grafinio dizaino sukūrimo iki idėjos įgyvendinimo – gaminio iškaldinimo bei supakavimo. Tai labai prisideda prie sėkmingo bendradarbiavimo su užsienio numizmatikos kompanijomis, neturinčiomis galimybės kaldinti gaminius patiems. „2021-aisiais įgyvendinome daugiau nei 30 įvairaus dydžio ir sudėtingumo B2B projektų, taip pat pradėjome bendradarbiauti su 4 naujomis užsienio numizmatikos kompanijomis“, – teigia pašnekovas. Jis papildo, jog „bendrovė prisitaiko prie užsakovų poreikių ir vienam užsakymui gali pagaminti tiek 500, tiek, pavyzdžiui, 10 tūkst. gaminių vienetų iš skirtingų metalų.“

    Lietuvos monetų kalykla ne tik gamina ir parduoda apyvartines bei kolekcines monetas, bet ir sėkmingai plečia investicinių gaminių asortimentą. Linas Veikalas tikina, kad prekyba investiciniais produktais yra nauja įmonės veikla. „2021-aisiais metais buvo atliekamas rinkos tyrimas, kuris patvirtino, jog paklausa tokiems produktams tikrai yra. Klientai ieško galimybių saugiai investuoti (apsaugoti nuo infliacijos) savo santaupas, tad nepaisant nemenkos konkurencijos vietinėje rinkoje, matome plėtros potencialą šioje srityje.“

    Bendrovės privalumas – nepriekaištinga reputacija ir patikimumo faktorius. Vartotojai gali būti užtikrinti, jog nusipirkę investicinį gaminį valstybės valdomojoje įmonėje, jie neliks apgauti ir gaus patikimą produktą. „Netrukus planuojame pasiūlyti ne tik didesnį prekių asortimentą ir patrauklias kainas, bet ir papildomas paslaugas, pavyzdžiui, įsigyto aukso saugojimo bei atpirkimo paslaugas“, – patikina įmonės atstovas.

    Kitąmet Lietuvos monetų kalykla siekia tapti viena iš investicinių produktų prekybos lyderių Lietuvos rinkoje. Taip pat planuojama plėtra B2B segmente, o numizmatų laukia net 28 naujos kolekcinės monetos!

    Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir apie jas sužinokite pirmieji!